onsdag den 8. marts 2017

Vis verden dit sande jeg

I dag den 8. marts er det Kvindernes Internationale Kampdag. Der er stadig en masse at kæmpe for, men det er der mange andre end mig, som er meget bedre til at forklare. Derfor vil mit fokus i dag, være på det vi selv bringer ind i verden. Og den som jeg mest vil skubbe til i dag, er mig selv.
Så Lone - vis verden dit sande jeg!


Spørg ikke om tilladelse til at være alt, hvad du er - kan blive. Du har allerede brugt al for lang tid på at være "mindre end". Jeg ved godt, at du har arbejdet hårdt med det. Og at du hver eneste dag, tager skridt i den rigtige retning. Men det er helt i orden, hvis du begynder at løbe. Du har så meget at give, så hold dig endelig ikke tilbage.

Kast dig over alle de ting, som du altid har drømt om at gøre - også selvom de skræmmer dig. Eller rettere sagt, at andres mening om dig og dine evner skræmmer dig. Hold øjnene på dine drømme. Mærk suget i maven. Skål på dine succeser med dem, der står der nærmest, så virker de andres meninger mindre betydelige....

Stil dig op foran store forsamlinger - og forvent, at de vil lytte til dig. Sæt dig ned med interessante personer - kig dem direkte i øjnene - og forvent at have dybe samtaler. Skriv fra hjertet - og forvent, at andre kan bruge det til noget.

Grin højlyt, dans offentligt, gå dine egne veje. Vær stærk, skarpsindig, sjov og smuk - på samme tid.
Nyd at være et forbillede. Nyd at andre stoler på dig. Og drop frygten for, at du ikke kan leve op til alt, hvad du er og kan være. For det kan du sagtens. Du er på rette vej - og vejen er at vise dit sande jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar