søndag den 26. marts 2017

Gør det du elsker

Du har sikkert hørt en masse om, at du skal finde et arbejde du elsker. Hvilet er ganske rigtigt. Men hvad med din fritid? Hvordan bruger du den?

I din egen frie tid, hvor du kan bestemme selv... bruger du så din tid på noget, du elsker at gøre, eller har du fyldt tiden op med pligter og forpligtelser?

Løber du fordi du elsker det, eller fordi du dyrker et billede, som du gerne vil have, andre har om dig? Siger du ja til at bage kage til dit barns søndagsaktivitet, fordi du godt kan lide at bage og bidrage til fællesskabet, eller er det fordi, du er bange for andres reaktioner, hvis du siger nej?
Vasker du bilen, fordi det skal du nu en gang, eller nyder du processen, mens du er i gang? Gør du noget, bare fordi at sådan gør man jo?

Der er selvfølgelig ting, som jeg gør i min fritid ene og alene, fordi jeg gerne vil opnå et bestemt resultat. Men jeg er meget bevidst om, at jeg skal huske at bruge min fritid på noget jeg elsker at gøre.
Fx elsker jeg at vaske tøj, hænge det op, stryge det osv. Jeg elsker at ordne (de fleste ting) i min have. Jeg elsker at vaske bil. Jeg elsker at lave yoga og gå ture. Jeg elsker alle mulige former for spejderabejde, og ikke mindst de mennesker jeg omgiver mig med der. Jeg elsker at læse og skrive. Jeg elsker at være sammen med min familie og mine venner. Jeg elsker at rydde op.

Så hvad skal du gøre mere af (og ikke mindst mindre af) for virkelig at kunne sige, at du gør det, du elsker - i din fritid?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar