lørdag den 11. marts 2017

Det jeg virkelig ejer

Hvis du kom og besøgte mig, ville du se bl.a. mit hus, min bil og alt hvad mit hjem rummer. Måske vil du begynde at overveje og vurdere på, hvormeget jeg ejer, eller hvor fint det er. Måske vil du tænker: Nå, ja. Hun er jo også kommunalt ansat...
Men det er jo bare rammerne om mit liv - udskiftelige rammer. Det jeg virkelig ejer, er noget helt andet.

Det jeg virkelig ejer, må findes et helt andet sted - nemlig inden i mig selv. Når jeg kigger ind i mig selv med ærlighed og nysgerrighed, da ser jeg, det som er mig og ikke kan udskiftes som en bil eller en lænestol.
Jeg ser mine værdier og jeg ser mine evner. Men også en masse som er svært at sætte ord på.

For det jeg virkelig ejer er bl.a. glæden i mit liv, empatien, kærligheden, glæden, udviklingen og samhørigheden.... Alt det som ikke kan måles og vejes i en ydre verden. Men som kan mærkes - ikke blot af mig selv, men også af andre i mit liv. Det jeg virkelig ejer, kan jeg give ud af igen og igen. Og det mest fantastiske er, at jo mere jeg giver ud af det, jo mere har jeg - og jo mere får jeg igen.

På mange måder tror jeg ikke, at mine fysiske ejendele imponerer min omverden, men mine "indre ejendele" imponerer virkelig mig selv.

Hvad ejer du virkelig i dit liv?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar