fredag den 3. marts 2017

Hyldest til kvinderne i mit liv

I gennem store dele af mit liv - især mit arbejdsliv, har jeg hørt på andres holdninger til, at der er alt muligt galt med kvinder, der arbejder sammen. Ja, faktisk er bare galt, når kvinder er sammen uden mænd.
Og det har ikke kun været mænd, der ytrede sig om disse holdninger, det har så sandelig også været kvinder, som langede ud efter andre kvinder.

Men mine personlige og helt subjektive oplevelser er fuldstændig anderledes.  Selvom jeg i mit liv er omgivet af mange fantastiske mænd, kan jeg konstanterer, at der er endnu flere skønne kvinder omkring mig.

Jeg er vokset om i en familie med stærke, kloge og omsorgsfulde kvinder, som ikke bare har givet mig gode oplevelser og en tryg opvækst, men også har styrket mig i troen på mig selv og mine egne evner. Mine veninder og kvindelige bekendte er sjove, skønne og stærke kvinder, og det er altid en fornøjelse at være sammen med dem. Vi sørger at opmuntre og opløfte hinanden - og ikke mindst fejre hinandens succeser. Vi har tid tid at lytte til hinanden, mod til at være ærlige og hjerterum til at være omsorgsfulde. Jeg har tillige giftet mig ind i en familie med stærke kvinder, som ikke står tilbage for de udfordringer livet har givet dem.

I skolen, på mine uddannelser og igennem mine fritidsaktiviter har jeg igen og igen mødt kvinder, som støttede mig, var lyttende og forstod at presse mig, så jeg ydede mit bedste. Under deres vejledning har jeg udviklet dele af mig selv, som jeg er utrolig stolt af.

Senere i mit liv, da arbejdet for alvor kom til at få betydning, har jeg haft vidunderlige, samarbejdsdygtige og enestående kvindelige kolleger. Kvinder der hele tiden prøvede at gøre hinanden bedre eller udvikle og problemløse sammen. Og når det hele ikke gik op i arbejde, havde vi også tid til at have det skide sjovt sammen.
Jeg har også haft enestående kvindelige ledere, som var super gode at sparre med og være kreative med. Stålfaste kvinder, som ikke var bange for at gå ind i konflikter og søge løsninger - også selvom deres person nogle gange stod for skud. Jeg kan bare konstatere, at jeg elsker at arbejde sammen med kvinder.

Så drop alt det køn-fis om, hvad kvinder kan eller ikke kan. Hvordan de er eller ikke er.

Jeg synes, kvinder er fantastiske - både i selskab og i samarbejde med mænd, men så sandelig også uden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar