mandag den 27. marts 2017

Hvad er du god til?

I de efterhånden mange år jeg har arbejdet med andre mennesker og menneskers udvikling, har jeg desværre oplevet, at vi alle er rimelig trænet i at fortælle om alle de ting, vi ikke er så gode til... Omvendt så kan det være temmelig svært at trække indrømmelser, om det vi er gode til, ud af folk.

Men lad os ændre det i dag!

Så hvad er du god til? Når nu du skal lave en liste over bare 10 ting, som du er god til og har styr på - hvad skal der så stå?
Og drop nu det fis med - Altså jeg kunne jo sagtens blive bedre... eller Ja, der er jo andre, som sikkert kan det her bedre end mig...
Selvfølgelig kunne du blive bedre til en masse ting - Gudskelov! For hvor ville livet ellers blive kedeligt. Og ja, der er sikkert andre, som kan gøre det lige så godt som dig - eller bedre. Men der er også en masse, som ikke når dig til sokkeholderne. Livet er ikke en konkurrence - og det handler ikke om  de andre. Det handler om dig.

Min liste kunne fx se sådan ud:
1. Jeg er god til at finde andres kvaliteter.
2. Jeg er god til at få andre til at se deres gode sider og udvikle på andres styrker.
3. Jeg er god til at skabe god stemning.
4. Jeg er god til at leve efter mine værdier.
5. Jeg er god til at være vedholdende.
6. Jeg er god til at grine af livet.
7. Jeg er god til at undervise.
8. Jeg er god til at skrive og kommunikere.
9. Jeg er god til at få folk til at samarbejde.
10. Jeg er god at tage ansvar.


Hvordan ser din liste ud? Dyk ned i alle dine gode sider, dine talenter og alle de steder, hvor du gør en forskel. Skriv det ned. Læs det igen og igen. Og brug den til at se det bedste i dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar