lørdag den 18. marts 2017

Gaverne kom, da jeg ændrede mig

Jeg husker ikke den præcise dag, hvor gaverne i mit liv for alvor begyndte at dukke op. Nok mest fordi det skete langsomt, og jeg først ikke rigtig var klare over, at det var det som skete.

Igennem mange år har jeg virkelig drømt om at være noget - ikke bare i min egen verden, men også i andres. At gøre en forskel, så mine handlinger fik betydning i andres liv. Jeg har ofte jaget efter det mål med hovedet under armen... Og jeg oplevede ikke helt, at det jeg gjorde, var betydningsfuldt. Altså lige indtil, at gaverne, de taknemmelige tilbagemeldinger over det jeg gør eller er for andre, begyndte at dukke i mit liv. Gaverne kommer i form af SMS'er, beskeder og samtaler - både de spontane og de dybe.

Selvom jeg ikke husker præcise, hvornår de for alvor begyndte at dukke op, så ved jeg, at de kom, da jeg holdte op med at fokusere på dem. Da jeg ganske enkelt flyttede mit fokus fra mig selv, og det jeg ønskede at opnå - til andre og det jeg kunne bidrage med. Opskriften er så enkel og helt basal, men alligevel kan den være udfordrende at efterleve. Til gengæld er belønningen overvældende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar