mandag den 20. marts 2017

Glædens dag

I dag er det FN's officielle Happiness Day eller Glædens dag.  Af alle mulige og måske mest umulige hel og halv officielle dage, der efterhånden er dukket op i vores liv, er det her da klart den bedste.

Jeg har som menneske meget nemt ved at glædes. Både over mit eget liv og over andres. Jeg glædes, når det går andre godt, og det er uanset, om jeg kender dem eller ej. Jeg glædes over selv ganske små ting i livet, som fx lyden når min mand saver i et stykke træ, mens han laver et eller andet brugbart til os. Jeg glædes, når jeg sidder sammen med min mand og mine børn til aftensmaden, og vi taler om det bedste ved vores dag.

Og jeg glædes over menneskers styrke til at sige uretten imod. Jeg glædes over, at mange modige hverdagshelte, der gør forskelle for folk, de slet ikke kender. Jeg glædes over samtaler mellem fremmede, der forsøger at forstå hinanden.

Jeg er desværre klar over, at ikke alle har lige så let ved at glædes som jeg. Det kan der være mange årsager til, som jeg skal på ingen måde skal gøre mig klog på. Men jeg vil dog giver jer Lord Robert Baden-Powells kloge ord med som et godt råd i stræben efter lykke og glæde på denne særlige dag... Den virkelige måde at blive lykkelig på er at gøre andre mennesker lykkelige. Prøv at efterlade denne verden en smule bedre, end du fandt den. 



International Day of Happiness

Ingen kommentarer:

Send en kommentar