fredag den 24. marts 2017

Arbejdsglæde - arbejdsflow

Fredag - og fuld solskin. Der er sikkert mange, som hele ugen har set frem til i dag - og et par dages frihed fra jobbet.
Og selvfølgelig glæder jeg mig også til weekenden, som har et spændende og lovende program. Men jeg har slet ikke tænkt på den hele ugen.

Jeg er et af de heldige mennesker, som er fyldt med arbejdsglæde. Og det er ikke bare fordi, jeg er sådan én, som er topbegejstret hele tiden. Det er heller ikke fordi, at jeg altid har nydt det jeg laver. Tværtimod... Jeg har gennem mine adskillelige år på arbejdsmarkedet, oplevet at være led og ked af mit arbejde og min arbejdsplads mange gange. Måske er det netop derfor, at jeg i den grad er klar over, at jeg har det helt anderledes nu.

Når jeg møder på arbejde om morgen og går i gang med dagens opgaver, er det som at gå ind i et rum, hvor der er rart at være. Selvom jeg ofte står med opgaver, som ikke er nemme, og jeg bliver afbrudt mange gange i løbet af en dag - så elsker jeg det. Jeg er så meget tilstedet i nuet, at jeg ikke går og tænker på, hvad jeg dog skal lave når jeg har fri, eller hvad der sker på andre dele af min arbejdsplads. Jeg er nærmest i flow. Min tidsfornemmelse forsvinder, og jeg oplever at mine opgaver er meningsfyldte, interessant og ligefrem sjove. Flow oplever jeg bl.a. fordi mine arbejdsopgaver er tilpas svære, og jeg har ressourcer til at løfte dem. I flow er jeg harmoni...

Nu er arbejdsugen slut, og jeg vil nyde weekenden i fulde drag - for også i min fritid er jeg tilstede...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar