tirsdag den 3. januar 2017

Lad samtalen udvikle sig

Dagen i dag er bl.a. blevet tilbragt i samtale med et meget interessant mennesker. Et mennesker som jeg har kendt perifert igennem mange år. Hver gang vi tilfældigt har mødt hinanden, har vi altid indgået i meningsfulde samtaler, hvor vi hurtigt kom frem til emner, der virkelig havde vores interesse. Men det var ikke blevet til mere end det - tilfældige møder og sporadiske samtaler.

Så i dag havde vi så bestemt os for at mødes, og sætte tid af til at kunne fordybe os i samtale. Vi havde begge inden vores kaffeaftale tænkt, om vi nu også havde noget at tale om - altså i mere end et kvarters tid.  Det havde vi - i fem timer uafbrudt!
Jeg er beriget, opmuntret og inspireret ikke bare på egne vegne, men også på min nye vens vegne. Hun fik mig til at føle et fællesskab og en samhørighed. I samtalen og hendes nærvær følte jeg, at vi kunne gøre noget, der var større end os selv.  Og jeg håber, at i dag bare var de første skridt på vejen til netop at skabe noget, der er større og vigtigere end os.

Med denne berigende oplevelse i rygsækken, håber jeg, at flere vil opsøge de mennesker, som de ikke kender så godt endnu - og invitere dem til en snak om det, det har betydning for os. Lad os sammen berige hinanden og komme tættere på hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar