torsdag den 19. januar 2017

Den største forskel gjorde de for mig

Jeg prøver at leve mit liv på en måde, der også gør en positiv forskel i andres liv. Det er også derfor, at jeg elsker både at være frivillig spejderleder og arbejde med børn og unge i mit professionelle liv.
Jeg har haft fornøjelsen af at dele hverdag med mange mange børn og unge gennem årene. Nogle gange har vi haft det super godt sammen fra starten af - og andre gange har vi lige skulle finde hinanden. Men i sidste ende har det altid været en glæde og ære fra min side, at få lov til at være en lille del af deres liv.

Det har mest været de nysgerrige, trodsige og skidesjove teenagere, jeg har haft fornøjelsen af. Hvilket har passet virkelig godt til min personlighed. De udfordrer, provokerer og giver lige tilbage, hvis jeg siger noget dumt. Og så har de en skøn form for humor i den alder - som dog nogle gange kan virke grænseoverskridende... På mange måder synes jeg, at de er så ubesværet at være sammen med. I deres selskab føler jeg mig utrolig godt tilpas. Nogle af de bedste øjeblikke i mit liv (udenfor min families kærlige rammer) har jeg oplevet i selskab med disse unge mennesker.

Jeg håber, alle de unge mennesker føler, at jeg har gjort en eller anden form for forskel i deres liv. Jeg har i hvert tilfælde prøvet - og har knoklet for at gøre det. Ofte tænker jeg, at den påvirkning jeg har givet, er en del af et større eftermæle. Det jeg gerne vil give tilbage til andre og til verden.
Når jeg så møder disse unge menesker enten in real life eller online, så er det så skønt, at de ofte fortæller mig, at jeg havde betydning. Sådanne møder er i høj grad med til at give mening til mit daglige arbejde og gejst til at knokle videre.

Hvad alle de skønne mennesker, som er gået gennem mit liv, måske ikke ved er, at de har fået mig til at vokse, givet mig glæde og har skubbet til min måde at være på - så jeg i dag er meget mere stolt af mig selv. Så da jeg for mange år siden bestemte mig for, at børn og unge skulle være en vigtig del af mit liv, gjorde jeg det netop for at gøre en forskel for dem - men den største forskel, er den de har gjort for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar