søndag den 15. januar 2017

Huskelister til mig selv

Har du lige som mig samtaler med dig selv? Ikke bare når du går rundt for dig selv, men sådan det meste af tiden. Samtaler som handler om, hvad du synes om dig selv og din egen indsats. Det kunne handler om dit udseende, din måde at håndtere en situation på, eller den facon du brugte til samværet med andre. Og alt for ofte er de samtaler ikke positive. De handler desværre nok mest om, hvordan og hvorfor vi ikke gjorde det godt nok eller var gode nok.

STOP DET NU!!! Jeg mener det. Hold nu op med at være efter dig selv. Du (og jeg) er gode nok. Vi er hele tiden på vej. Til at blive bedre. Til at blive dygtigere. Til at blive mere. Vi er igang med vores egen udvikling, og når vi skuffer os selv, skyldes det kun, at vi ikke er helt i mål endnu.

Der er masse af ting, som jeg gør anderledes i dag end for bare få år siden. Og der er sikkert mange ting jeg om ligeså få år, vil kunne gøre endnu bedre end i dag. For vi er hele tiden på vej - i gang med en udvikling.
Desværre tynges vi alt for ofte af vores egen middelmådighed og vores egen kritik. Derfor skal vi komme os over det. Hive os selv op over middelmådigheden, så kan vi blive mere, gøre mere og være meget mere end vi er nu.

En af måderne vi kan arbejde med er små huskelister til os selv. I dag viste min datter mig, at hun på sit værelse har sat små huske-udsagn op. Som fx You make the rules to this game, This is your life you make the calls eller Impossible? I don't know the word.  Udsagn som kan påvirke vores indre dialog. Som kan ændre den. Disse huskelister bruger min skønne datter og jeg til at minde os om, at vi kan mere, end vi egentlig tror.
Så jeg vil opfordre jer alle til at skabe jeres egne huskelister, hvor I minder jer selv om, at I netop kan være mere, end I er i dag - end andre synes I kan være. Brug dem til at være alt I kan være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar