onsdag den 19. april 2017

Smil til hinanden

Smilet er den korteste vej mellem to mennesker!

Det udtryk har de fleste af os nok hørt mange gange. Men hvor det rigtigt. I dag da jeg gik gennem byen, gjorde jeg noget, jeg ofte gør - nemlig kikker de mennesker jeg møder på min vej direkte i øjnene og smiler til den. Det er helt utroligt, hvor mange der virker overrasket over, at en fremmede smiler til dem helt uden grund. Samtidig smiler de også varmt igen.

Men jeg smiler ikke til andre, fordi jeg gerne vil have, at de skal smile igen. Jeg smiler til dem, fordi jeg er glad for, at de er til, glad for at de krydser min vej og bare godt og grundig glad i låget.
Jeg ved dog, at smilet kan gøre en forskel. For alt for tit glemmer vi hinanden i hverdagens travlhed. Jeg synes, det er lidt underligt, at vi kan gå op og ned ad hinanden uden at lægge mærke til de andre. Og da jeg synes, at mine medmennesker - både dem der står mig nær, og dem jeg slet ikke kender endnu - har værdi, vil jeg gerne vise dem det.

Så gå ud og gør en forskel. Smil til hinanden for pokker!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar