fredag den 7. april 2017

Hverdagens udsigt

"Hvor må det være skønt at have denne udsigt hver eneste dag.", sagde min veninde for en del år siden, da vi en weekend var på vej til et arrangement i nærheden af mit daværende arbejde. Udsigten hun talte om, var den, som mødte mig hver morgen på vej til arbejde. Fra toppen af en bakke kunne jeg se ud over Storebælt og en smuk ådal.
Mens vi kørte snakkede vi om, hvad det gør ved én, når arbejdsdagen indledes af skønhed og udsigt. Der er ingen tvivl om, at det har betydning for os, når vi omgives af smukke rammer - også på vej til arbejdet. Jeg havde følelse af, at udsigten var med til at fyldte mig med god energi, allerede inden dagen for alvor var gået i gang.

Siden da har jeg udskiftet arbejdsplads og udsigt. Jeg har dog stadig fornøjelse af smukke omgivelser.   Det er jeg sikker på, at du også har - ikke mindst, hvis du bestemmer dig for at få øje på dem og nyde det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar