tirsdag den 11. april 2017

Lad os mødes om noget fælles.

I dag kan min svigermor fejrer sin 81 års fødselsdag. Som sædvanlig er familien samlet i hendes og min svigerfars lille og dog meget rummelige hjem. Mine svigerforældre er nemlig rigtig gode til at åbne deres hjem og bruge deres tid på andre mennesker. Derfor har jeg gennem dem, mødt mange interessante mennesker. I dag faldt jeg bl.a. i snak med en af deres 83 årige venner.

Det viste sig, at vi have meget til fælles - trods aldersforskel og at vi ikke rigtigt har mødt hinanden før. Samtalen har beriget mig og vist mig nye perspektiver af allerede kendt viden.

Den slags samtaler havner jeg ofte i. Hvilket jeg er meget taknemmelig over. Jeg elsker at møde nye mennesker og høre deres historie. Sandheden er, at jeg altid sørger efter det, som forener os. Det synes jeg er vigtigt. For der er alt for tit, at mennesker står over for hinanden - uden overhovedet at kunne forstå modparten. Eller endnu værre - at ville forstå modparten...

Så lad os dog mødes om noget fælles. Selvom vi måske slet ikke interessere os for det samme, kan vi sagtens investere tid i hinanden og i samtalen - og finde frem til noget fælles. For faktum er, at der er mere som forener end adskiller, hvis vi gerne vi se det gode i andre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar