søndag den 2. april 2017

Refleksioner fra haven

Søndag - ugens første dag uden forpligtelser. Dagen begyndte med et tankemylder om alle de ting, jeg kunne fylde sådan en dag ud med. Heldigvis forkastede jeg alle ideerne... og havde i stedet en stille morgen med familiehygge-brunch, inden jeg gik ud i haven.

Jeg har i mange år været en stolt havearbejde-hader, men det ændrede sig for et par år siden. Nu elsker jeg at gå og nusse i haven. Dels giver det tid og ro til refleksioner, og dels nyder jeg, at jeg kan se, hvor langt jeg er nået efter en dags arbejde, noget der ikke sker så tit i min hverdag.

I min have finder jeg ro ovenpå en ofte travl hverdag. Det er her, jeg har tid til at stoppe op og finde ud af, hvordan jeg egentlig har det. Jeg får tænkt både hverdagen og livet igennem. Og det er desværre alt for sjældent, at jeg for alvor giver mig selv mulighed for det...

Jeg får fornyet energi og glæde i min have - ikke mindst nu, hvor alt vokser op og springe ud. Min have er mit fristed, gemt væk fra omverden og alligevel tæt på. Dage som i dag,hvor solen skinner, og  luften bliver fyldt med lyden af glade stemmer, børns leg, andres arbejde og ikke mindst duften af grill, fylder mig med begejstring. Det er en skøn fornemmelse at være tæt på andre menneskers glæde og hygge, men samtidig have mulighed for bare at være mig selv.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar