tirsdag den 9. maj 2017

Samtalen jeg synes er vigtig at have med mig.

Hver dag jeg blogger, tager jeg udgangspunkt i den samtale, jeg synes, der er vigtig at have med mig selv. Jeg bliver inspireret af de emner, som fylder mine tanker den dag eller i en periode. Jeg skriver om det, jeg også taler med andre om. Men dette vigtigste er, at jeg først og fremmest skriver til mig selv.

Dvs. at jeg ikke skiver med en løftet pegefinger eller med et mål om belære andre om, hvordan de skal leve. Jeg skriver om det, som jeg mener er vigtigt for mig selv at huske på. Hvis andre har glæde af at læse med og føler, at de kan bruge noget af min viden og erfaring, er det en ekstra bonus. Og jeg håber virkelig, at jeg kan være med til at gøre en forskel for andre.

Men jeg sidder jo ikke inden med svaret på det gode liv for andre. Jeg kan kun vejlede mig selv, og tilpasse min kurs i livet ud fra, hvad der virker rigtigt og forkert for mig.

Vi har alle en viden at dele ud af. Erfaringer som har gjort os klogere. Samtaler vi skal have med os selv - som samtidig kan give noget til andre.
Så jeg håber, at vi i mødet med hinanden husker at dele uden at belære. Jeg glæder mig til at blive lukket ind i andres videns- og erfaringsunivers.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar