fredag den 12. maj 2017

Hvad er sin vigtigste rolle lige nu?

Vi får tildelt mange roller i livet - og påtager os dem oftest også selv. Nogle af dem virker nemme at passe ind i, mens andre nærmest virker som om, at de bliver presset ned over os.  Andre igen har vi påtvunget os selv.
Hvis vi tænker tilbage på hele dit liv, som har vi haft uendelig mange roller.

Jeg er født ind i en familie, hvor jeg blev datter og lillesøster. De roller havde jeg ingen indflydelse på, selvom de har haft stor betydning for mig. Senere blev det til roller, som jeg syntes, at jeg kunne passe ind i. De har ofte ikke været et positivt tilvalg, men mere et udtryk for mit syn på mig selv og min rolle i fællesskabet.

Som voksen er nogle af rollerne kommet i form at titler, måske mest fordi det så giver mening i forhold til andre.
Efterhånden har min bevidsthed om disse roller og titler giver mig en mulighed for at påvirke dem.
En af måderne jeg påvirker dem på, er at sørge for at mine værdier kommer i spil i de forskellige roller. Så min vigtigste rolle lige nu er nok at være med til at udvikle andre (og mig selv), hver eneste gang det er muligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar