søndag den 28. maj 2017

Roadtrip med min far

Livet er i høj grad glæden ved det store i det små. Og det har denne weekend virkelig understreget.

Efter en fantastisk 80 års fødselsdag hos min moster, hvor vi oveni købet kunne fejre hendes og min onkels diamantbryllup, tilbragte min far og jeg dagen i dag med at køre gennem Jylland. Hvor tit er det, at man som voksen med egen familie husker at tage på tur med sine forældre - alene? Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst gjorde det, men det kan virkelig anbefales.

Vi startede dagen på Mors (hvor min moster bor) og kørte derefter til Thise, hvor min mor bl.a. er vokset op. Da min mor er dement og i dag bor på plejehjem, vil min far meget gerne have, at jeg (og min søster) har kendskab til hendes historie. Mine forældre, min mand, vores dengang meget lille datter og jeg tog godt nok samme tur for ca. 16 år siden. Men da jeg ikke har min mors nærvær mere, får viden om hendes liv en helt anden betydning i dag.
Turen forsatte til Skive, hvor min mor boede det meste af sin barndom og ungdom, og hvor jeg havde mange fantastiske ferie hos min mormor, samt til Herning hvor min mor boede, da hun startede sit voksne liv - og da hende og min far faldt for hinanden.

Selvom jeg desværre ikke kan krydre dagen med min mors syn på sit liv, har det været vidunderligt at tage "down memory-lane" med mine far.

Der er så mange historier, som aldrig ville kunne udfolde sig på samme vis, hvis vi ikke havde sat os ind i bilen sammen - og havde været villige til at dykke med i det, der har betydning for vores familie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar