fredag den 2. juni 2017

Lyt til dig selv, når du har fået nok.

I mellem hylder med juice og andet drikkelse ramte følelsen mig pludselig. Følelsen af ikke at slå til. Måske var det fordi, at det var sidst på en uge, der havde været fyldt med masse af aktiviteter, udfordringer og lidt for mange opgaver. Jeg er ikke sikker, men ramt blev jeg i hvert fald.

Her stod jeg en voksen kvinde, som på mange måde havde styr på livet, og på hvordan jeg skulle håndtere de udfordringer, der kom min vej. Og så blev jeg bare ked af det. Lige der mens jeg skulle tage stilling til, om jeg skulle købe den ene eller anden juice!

Det er jo ikke fordi, der er noget galt i livet, at jeg blev ramt. Det er bare fordi, at alt det, jeg (og andre) tager på vores skuldrer, nogle gange bliver for tungt at bære. Jeg har svært ved helt at forudse, hvornår det er blevet for meget - altså før jeg står der i Kvickly og har fået nok.

Øvelsen er nu at erkende, at jeg trænger til en pause, og at koppen er fyldt. Lige nu vil jeg lytte til mig selv og min krop, som ofte er så meget klogere end mig, eller i det mindste hurtigere til at fatte, hvad mine behov er.
For livet bliver ikke bedre af at forsætte i samme tempo efter at blive ramt af følelser midt i Kvickly - tværtimod.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar