søndag den 25. juni 2017

Del livet med andre.

Jeg er sikker på, at jeg har noget tilfælles med alle mennesker, jeg møder. Jeg siger som regel, at vi skal snakke med andre længe nok til at finde ud af, at vi er i familie sammen. Dels er vi alle forbundet på den ene eller den anden måde, og dels har vi alle noget til fælles, hvis vi bare er interesseret i at finde frem til det.

Hvis vi møder vores medmennesker med den tilgang, tror jeg, vi vil opleve en større samhørighed og en større forståelse af hinanden. Og det gælder ikke bare, når vi møder fremmede. Det gælder i høj grad også, når vi mødes med familie og venner - især familie.
Jeg tror, at vi vil opleve mere glæde sammen, hvis vi brugte mere tid på det, vi har til fælles fremfor det vi ser forskelligt på.

Jeg håber, at næste gang du mødes med et menneske - især hvis I ikke kender hinanden eller ikke kender til hinandens fælles forståelse, vil invitere dem indenfor i dit liv, samt vise interesse for deres. For hvor kan vi opleve en større glæde i livet, hvis vi dele det med hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar