tirsdag den 8. august 2017

Når man føler, at man ikke har noget positivt at sige - skal man så tie?

Mit positive livssyn har givet mig mange gode input og måder at håndtere livet på. Og jeg vil på ingen måde være foruden. Men nogle gange trykker ja-hatten så meget, at jeg nærmest kommer til at lægge låg på det, der bekymrer mig, eller det jeg bare ikke synes er i orden.

Jeg har prøvet at tie og smile det væk. Men jo mere jeg lægger under "låget" jo mere fylder det. Låget bliver sværere og sværere at holde nede.

Så den gamle ordsprog om,"At hvis du ikke har noget pænt at sige, så ti stille", må ikke blive et tungt åg, der tvinger os til at bide alt i os.

Vi skal selvfølgelig ikke bruge vores ord til at være hårde ved andre, men manglen af ord og meninger må heller ikke bruges til at undertrykke dem vi er, og det vi står for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar