lørdag den 12. august 2017

Bag enhver succes ligger mange fejltagelser.

Tilbage i slutningen af 1800- tallet lavede Thomas Edison forskellige forsøg med bl.a. lyd og lys. Hans opfindelser har været forløber for mange af de bekvemmeligheder, som vi ikke kan forestille os at leve uden i dag.
Edisons opfindelser blev ikke til ved tilfældigheder eller i de første mange forsøg. Tværtimod fejlede han igen og igen - indtil tingene endelig lykkes.

Sådan er det med alle succeser.
Selvom det på overfladen kan se ud som om, at nogle har øjeblikkelig succes, er virkeligheden en hel anden.
Men desværre har mange af os et tålmodighedsproblem i forhold til at lykkes med det, vi gerne vil. Når vi oplever, at vi ikke lige kan gøre et eller andet, så er det nemmere at give op. Og det er meget ærgerligt, for vi kommer til at gå glip at mange gode oplevelser.

Mange af de ting, jeg virkelig elsker at lave, har taget årevis at lære og at blive god til. Men det har været øvelsestiden værd.
Jeg fejler stadig en masse - især fordi jeg ofte kaster mig over nye ting. Faktisk vil jeg gerne fejle hver eneste dag, for så betyder det, at jeg prøver at forbedre mig.

Læringsprocessen er ikke tidsbestemt. Så du har alverdens tid til at fejle dig til succes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar