torsdag den 24. august 2017

Du må gerne holde din mening for dig selv...

For 3 måneder siden lod jeg mit halvlange og temmelige røde hår falde, til fordel for en virkelig ønsket korthårsfrisure (altså virkelig kort). Og lige siden jeg forlod min dygtige frisørs salon har jeg elsket de korte (og nu grå) lokker.

Jeg har dog i løbet af den sidste uges tid oplevet, at to forskellige mennesker (som jeg kender forholdsvis perifert) har sagt til mig, at jeg hellere skulle have haft en anden frisure.

Nu er jeg ikke synderlig påvirket af deres holdning, fordi jeg bare er helt vild med min frisure. Men det fik mig til at tænke over, det vi går rundt og siger til hinanden.

Faktisk lufter vi lidt for ofte vores meninger om andre. Og om ting, som slet ikke vedkommer os.
Prøv fx at lægge mærke til, hvor tit du eller andre indleder en kritik med: "Jeg bliver nødt til at sige..."
Først og fremmest bliver vi slet ikke nødt til at sige noget som helst. Det er et aktivt valg, vi tager. Vi kan taget et lige så aktivt valg - og ikke sige noget! Hvem siger desuden, at den anden person overhovedet er interesseret i din mening om deres tøj, hår, valg af kæreste, valg af uddannelse og hvad vi nu ellers kan finde på at kommentere på - uden at være blevet spurgt.

Jeg vil gerne slå et slag for, at vi i langt højere grad holder vores meninger om andre for os selv. Det tror jeg, at vi alle kan glædes af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar