onsdag den 2. august 2017

Handle with care... Er det rimeligt?

Nogle mennesker skulle nærmest gå rundt med et Handle with care-skilt, fordi de hele tiden forlanger særbehandling af deres omgivelser. Og selvom jeg er fortaler for, at vi tager hensyn til hinanden og vores forskelligheder, er der nogle, som tager hensynstagen til dem til et helt andet og noget urealistisk niveau.

Jeg er klar over, at der kan lægge mange følelser og uheldige oplevelser bag disse menneskers optræden. Så i stedet for at pege fingre, vil jeg vende blikket indad. For jeg kommer også til at falde ned i den adfærd af og til.

Jeg vil opfordre jer alle til (sammen med mig) at blive bevidst om, hvorvidt vi kræver en urealistisk særbehandling af vores omgivelser. Træd derefter lidt tilbage, og se på vores krav og reaktioner med de andres øjne. Er det rimeligt at kræve særbehandlingen? Kunne vi i stedet byde ind i fællesskabet på en anden måde?
For før eller siden bliver vores medmennesker nok trætte af at skulle gå på listefødder omkring os.

Husk at du og jeg kun er en lille del af verden - og langt fra dens centrum. Er det så rimeligt, at vi opfører os sådan? Drop det selv-vigtige fokus, og vær bare en del af fællesskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar