lørdag den 26. august 2017

Det vi har at byde ind med er nok...

I alt for mange år var jeg bange for at dele ud af, den jeg virkelig var. Bange for at jeg ikke var god nok i andres øjne. Eller klog nok.
Derfor brugte jeg meget energi på at dække over mine mangler. Det var temmelig anstrengende, kan jeg afslører.

Det er ikke en måde at leve på, som jeg vil anbefale andre. Det nemmeste ville derfor være at sige til mine medmennesker, at de bare skal væe sig selv 100 %. Men det er heller ikke særlig realistisk.

Vi kan dog alle gøre en forskel. Vi kan møde andre - med alle deres kundskaber, al deres viden og al det de har at byde ind med - med anerkendelse og respekt. Vi kan skabe et åbent og ligeværdigt miljø, hvor vi ikke skal konkurrer, men istedet får mulighed for at bidrage på forskellige måder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar