torsdag den 9. februar 2017

Ikke dem og os - bare os

Hvornår blev der så meget fokus på os - og alle de andre? Altså sat op som modsætninger.
Måske har der været det hele tiden... men jeg synes, det fylder meget i den offentlige debat, i medierne og i den måde helt almindelige mennesker taler sammen på.

Jeg er overbevist om, at der er en forbundenhed og samhørighed, som hverken politiske taler, journalister og small talk kan rykke ved eller lave om på. I bund og grund er vi alle sammen bare atomer, sat sammen på en eller anden måde. Tilfældigt eller pga. universets orden - alt efter hvilket perspektiv du anlægger.
Derfor tænker jeg heller ikke, at der er nogen grundlæggende forskel på mig og mine medmennesker. Forskellene kommer af den måde, vi vælger at leve vores liv på. Men vi er stadig forbundet.

Lad os møde hinanden med et åbent sind, ærlig nysgerrighed og følelsen af, at vi er sammen om dette liv. Lad os dyrke samhørigheden og forbundetheden - og lad os tale positivt om hinanden, også selvom vi måske ikke helt forstår hinanden endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar