fredag den 24. februar 2017

Det unikke foreningsDanmark

Det er  højsæson for generalforsamlinger. I denne uge alene har jeg selv deltaget i to af slagsen. Generalforsamlingerne er ikke bare grundpillerne i alle de frivillige foreninger, men det er også deres højeste myndighed. 
Når jeg sidder til disse generalforsamlinger tænker jeg, at tilliden til bestyrelserne og de andre frivillige må være meget høj, siden der ikke er flere, som deltager. Men det kan jo ikke betale sig at komme med sådan et ytring til dem, som netop er mødt op.

Egentlig vil jeg heller ikke bruge pladsen her til at at lange ud efter dem, som vi ikke kan få øje på i foreningsDanmark. Jeg vil meget hellere hylde dem, som uge efter uge, måned efter måned og år efter år bruger deres kostbare tid på at gøre noget for andre. Det kan være alt fra børn og unges udvikling, over fokusset på voksnes fysiske og psykiske velbefindende til udvikling af lokalområder. Der er mange som virkelig brænder for, at vi andre får bedre og flere muligheder. ForeningsDanmark er helt unikt, og vi skal værne om det. 

Mit liv har i høj grad været præget af det frivillige unikke foreningsDanmark. Begge mine forældre har hele mit liv været engageret i forskellige former for foreninger. Min mand og jeg har ligeledes brugt store dele af vores liv og fritid på frivilligheden. Jeg kan ikke beskrive, hvor givende det er.  

Derfor håber jeg, at dig som læser dette vil bakke op om de frivillige og deres foreninger. Har du ikke mulighed for at deltage i deres generalforsamlinger, så vis din opbakning på andre måder. Det giver energi og ekstra engagement til dem som knokler for os alle. Husk at give dem det velfortjente skulderklap.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar