onsdag den 15. februar 2017

Familien og deres særheder

Jeg elsker min store familie. Alle vores historier, vores særheder og vores måde at være sammen på. Når jeg prøver, at se os udefra, tænker jeg, at vi er ret komiske. Hvilket jeg tror, at de fleste familier er. Forskelligheder kan virke så modsættende, at de aldrig ville give mening i en gruppe. Men når vi alle er samlet, indtager vi vores roller, hvor vi spiller ind med vores forskelle og særheder - og så giver det alt sammen alligevel mening.

De fleste af os har nok også prøvet, at familien nærmest kan drive os til vanvid. Sådan havde jeg det nok også, da jeg var yngre. Men i dag elsker jeg virkelig vores måder at være på. Og det er netop kærligheden til hinanden, som får det hele til at give mening. Når særhederne næsten bliver for meget, så minder jeg mig selv om al den kærlighed, som også er en del af min familie. Og så betyder det andet ikke så meget mere.

Så find hinandens særheder, elsk dem og dyrk dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar