fredag den 26. januar 2018

Kast om dig med et par komplimenter - eller flere...

Har du givet et oprigtigt ment kompliment i dag? Du har måske ligefrem givet flere af slagsen.
Det håber jeg. For jeg synes, at vi alle skal gøre en ekstra indsats for at sprede glæde og positiv opmærksomhed.

I dag mødte jeg fx en veninde og hendes mor, som begge gav mig et dejligt kompliment om min kjole. Det er jo ikke fordi, at jeg kommer til at holde mere af kjolen pga. deres kommentar, eller at jeg, som menneske føler mig mere særlig. Men det er rart at blive mødt med et positivt syn fra andre mennesker. Og selvom det for nogle måske kan virke meget overfladisk, så er jeg sikker på, at vi kan ændrer meget ved samværsformer og fællesskaber, når vi bringer komplimentere mere i spil.

Så jeg håber, at I alle vil bruge denne weekend til at give den fuld gas med komplimenter.
Giv dem til din familie, til naboen, til damen i køen eller til en helt tilfældig. Hold dig endelig ikke tilbage. Find noget som er særligt ved de andre, og lad dem vide, at du har set både dét og dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar