tirsdag den 23. januar 2018

Nej skal ikke være venner!

Jeg har sagt det før - det at være forældre, er det sværeste jeg har kastet mig ud i.
Men selvom noget er svært kan det jo sagtens være sjovt - for det er det så sandelig også.

Jeg har nu to store teenageunger med masse af humor. Vi kan tale om mange ting som fx musik, hår, film eller politik. Det forhold, jeg har med de to skønne unge mennesker, er virkelig noget jeg er stolt af.
Men trods vores fælles interesser og den latter vi deler - så skal vi på ingen måder være venner!

Jeg mener nemlig, at det er rigtigt skidt, når forældre render rundt og vil være venner med deres børn. For venner sætter ikke regler op for hinanden eller sætter grænser for, hvad der er acceptabelt eller ej. De skal heller ikke opdrage på hinanden. Venner er ligeværdige - og det skal børn og forældre ikke være.

Altså som mennesker er vi selvfølgelig ligeværdige - men ikke i forhold til de roller vi skal indtage i familien.  Vi forældre skal virkelig påtage os det ansvar, der ligger i at opdrage børn. Nogle dage er det fryd og gammen - mens det andre dage er temmelig meget op ad bakke.

Så er du mor eller far må du ud og finde dine egne venner 😁 - og være forældre til dine børn med alle de glæder, det også kan indebære.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar