onsdag den 24. januar 2018

Hvad er kalenderen fyldt med?

Mange af os har så travlt med at have travlt. Ikke kun for at være produktive, men fordi vi har puttet alt for mange ting ind i vores liv og vores kalendere.
Ting, som nok giver os glæde og som bevidst er valgt til - men som også presser os, fordi der er alt for mange af dem.

I 2016 havde jeg et “Nej-år”... dvs. at jeg som udgangspunkt sagde nej til nye ting. For kalenderen var allerede fyldt op med en masse gode aftaler. Når jeg så sagde ja til noget nyt, var det efter lange overvejelser om, hvorvidt jeg havde tid og overskud til det.
Det gav luft i kalenderen og plads i mit liv til... mig!

Siden da er jeg desværre faldet lidt tilbage i min gamle vane med at sige ja, før jeg egentlig har overvejet om, jeg har tiden og overskuddet. Det er et spørgsmål om prioritering, har jeg bildt mig selv ind. Selvom jeg godt ved, at det ikke kan forenkles så nemt. Jeg er sikker på, at mange af jer har det på samme måde.

Så måske er det på tide at rydde op og rydde ud... i aftaler og forpligtelser (ikke mindst dem vi har presset ned over os selv). Gå kalenderen igennem og find ud af om alle de aftaler du har lavet skal blive eller om du skal sige fra. Giver det dig mening og energi at holde fast i de forpligtelser, der fylder, eller skal de ud? Det kunne åbne op for et anderledes liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar