fredag den 12. januar 2018

I modgangen møder vi os selv.

Efter en arbejdsdag - ja faktisk en hel arbejdsuge, hvor jeg virkelig er blevet udfordret... ikke bare på mine faglige kvalifikationer, men også på de "bløde-svære-at-vurdere" kompetencer, kan det føles som om, jeg er trådt ind i modvind.

Men underligt nok så føles en sådan dag og uge, hvor jeg virkelig er nødt til at stille skarpt og balancere, rar på en eller anden sær måde. Jeg har vurderet, handlet, evalueret og handlet igen - ofte i løbet af splitsekunder. Hjernen har kørt på højttryk. Måske netop derfor har jeg virkelig følte mig kompetent.

Det er jo oftest, det der sker, når livet giver os modgang. Vi bliver nok rystet, men i det vi atter forsøger at få fodfæste, finder vi styrker frem i os selv. Styrker som vi enten ikke se så ofte, eller måske slet ikke kender til endnu.
I de perioder af mit liv, hvor jeg har oplevet mest modgang, har jeg mødt de fleste af de sider af mig selv, som jeg er allermest stolt af. Og til trods for jeg ikke ønsker, at mit liv skal være en lang samling af modgang, så vil jeg ikke ønske at have været uvidende om, al den styrke jeg har, alt det jeg kan modstå og al det jeg har at give i de situationer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar