onsdag den 10. januar 2018

Det er så ikke dig!

For ikke så lang tid siden havde jeg en samtale med min søn om hans arbejdsindsats i forhold til skolearbejdet. Han var irriteret over, at han var nødt til at knokle, når andre i hans klasse åbenbart kom meget nemmere til gode karaktere og resultater.
Og ja, det kan virke uretfærdigt. Men som jeg sagde til ham: "Der er nogle mennesker, som har meget talent, gode gener eller heldige omstændigheder, hvilket gør deres liv nemmere - men det er så ikke dig!"

For det kan ikke nytte noget, at vi ynker os selv og vores "held" i livet. Der er helt sikkert nogle, som har det lettere end os, men det kan vi ikke bruge til noget. Hvis vi ikke er så talentfulde, rige eller smukke, som vi gerne ville være fra "naturens side", så må vi knokle mere for at opnå det, vi ønsker os af livet.

Jeg har da også været ramt af misundelse og ynk i forhold til andres gode liv. Da min mand og jeg for mange år siden var nybagte forældre på SU og en lav løn, havde vi ikke de samme muligheder, som mange af vores venner til at rejse, gå i biografen eller spise ud. Jeg synes, at det var irriterende - og til dels uretfærdigt, at vi ikke bare kunne leve det "sjove" liv, når nu ALLE andre omkring os kunne. Men også der måtte jeg bare hanke op i mig selv - og sige, bare ærgerligt. Det er så ikke dig, der har de muligheder lige nu.

Så er det bare ikke lige dig, der er født med alle de goder, du ønsker dig - så er det bare at hoppe i arbejdstøjet og gøre noget for at opnå det. 😃
God fornøjelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar