søndag den 31. december 2017

Et løfte ikke bare et forsæt.

De sociale medier bugner i disse dage af menneskers refleksioner over det forgangne år og deres nytårsforsæt til det næste. Selvom jeg ikke er den store tilhænger af nytårsforsæt, så kan jeg godt lide tanken om at gøre status og se fremad.

Og se fremad er netop det, jeg vil gøre på denne dag. For trods for et skønt 2017 er der noget, jeg ønsker at gøre bedre i 2018... nemlig at stoppe kritikken af min selv.
Det er en disciplin jeg har øvet igennem mange år, og jeg er helt klart også blevet MEGET bedre. Men jeg er ikke helt, der hvor jeg gerne vil være.

Derfor skal mit løfte til mig selv for 2018 være, at jeg vil indstille kritikken af mig selv. Jeg lover mig selv, at jeg vil være forstående, når jeg fejler. Jeg vil tilgive min krop for, hvad det end er, jeg synes, den har manglet. Jeg vil lytte til mig selv med en nysgerrig og udforskende tilgang fremfor undren.

Jeg håber, at når du reflekterer over dit eget år og lægger planer for det næste, at du vil love at være god og omsorgsfuld ved dig selv. I stedet for nytårforsæt der handler om at forbedre dig eller være noget helt andet, så giv dig selv et løfte om at elske præcis den du er.

Rigtig godt nytår 🎆🍾🎇


Ingen kommentarer:

Send en kommentar