fredag den 8. december 2017

Lortedage er også helt OK.

Nogle dage er det bare svært at se det gode i... Også selvom vi godt ved, at vi her i lille Danmark har det så meget bedre end mennesker, som lever i krigens bomberegn, eller dem der kæmper mod sult.

I mange år fortalte jeg mig selv, at jeg simpelthen ikke kunne tillade mig at have ondt af mig selv på sådanne dage. Jeg skulle bare se tingene i et større perspektiv - så jeg kunne se, hvor heldig jeg var i forhold til store dele af verdens befolkning.
Selvom der er en sandhed i det - så der altså bare dage, som er lortedage!
Og det er helt i orden. Det er faktisk OK at mærke efter og føle det, som ikke er så rosenrødt.

Jeg synes, at vi skal give os selv en pause fra alle de store forventinger vi har til os selv. Forventinger om at være tæt på perfekte.
Så næste gang du har en lortedag - så klap dig selv på skulderen og sig, at det er OK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar