mandag den 19. juni 2017

Tro på de gode intentioner.

Jeg ønsker det bedste for mine medmennesker og ønsker et samfund, hvor vi lever i omsorgsfuld venlighed med plads til forskelligheder.
Derfor bliver jeg ramt, når jeg bliver mødt en mistro overfor intentionerne bag mine handlinger eller beslutninger.

Der er ingen af os, der har det fulde overblik over, hvad der er godt eller skidt for andre mennesker. Men vi kan prøve at sætte os ind i deres situation - prøve at forestille os, hvordan det må være at gå i deres sko. Og selvom jeg ikke vil påstå, at jeg altid har succes med det, så er det vigtigt for mig at gøre et oprigtigt forsøg.
Når jeg bruger den tilgang sammen med min værdistyring, tror jeg på, at jeg kan tage beslutninger, som på mange måder kan gavne flere, end hvis jeg bare tog hurtige beslutninger.

Så når jeg bliver skældt ud over mine beslutninger uden, at der bliver spurgt ind til tankerne bag - kan det godt ramme lidt hårdt. For jeg bliver ramt på en følelse af at blive mødt med mistro.

Lad os droppe mistroen overfor hinanden. Jeg tænker, at vi alle har gode intentioner. Det er godt nok ikke altid, at vi får dem præsenteret på den bedste måde - men ikke desto mindre vil vi gerne gøre det godt.
Tro på dine medmenneskers gode intentioner, og hvis du ikke forstår deres handlinger så spørg ind til tankerne bag. Vi kan bedre leve i omsorgsfuld venlighed, hvis vi ikke mødes med mistro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar