søndag den 11. juni 2017

Samtaler jeg har brug for.

Når jeg dagligt sætter mig til tasterne, tænker jeg ofte på, hvilke samtaler jeg ville have budt ind til i løbet af dagen. Det er så det, der kommer ned på "papiret". Som regel er det noget, jeg gerne vil dele med andre.
Men i dag er det lidt anderledes. I dag har jeg brug for at være den lyttende i samtalen.

Jeg har gennem længere tid oplevet mange forskellige situationer, hvor jeg ikke helt har vidst, hvad jeg skulle gøre. I dag fx oplevede jeg en situation med min teenage-søn, hvor jeg bare ikke vidste, hvad jeg skulle sige for at få ham til at forstå mit budskab og alvoren i det, jeg sagde. Og det er jo ikke sådan, at jeg ikke har erfaring med teenagere. Dels er sønnike nr. 2 teenager i vores hjem, og dels har jeg tilbragt det meste af min vågne tid (både professionelt og frivilligt) sammen med teenagere i gennem mange år.
Men alligevel stod jeg der, og anede ikke rigtig, hvad jeg skulle gøre.

Der havde jeg virkelig brug for en samtale med én som kunne guide mig og stille de gode spørgsmål, der ville få mig til at reflektere. Men jeg havde ikke brug for løftede pegefingre eller løftede øjenbryn...

Så hvis du møder mig - eller en som mig, så byd ind til samtale. Stil nysgerrige spørgsmål og få mig til at reflektere. Del også meget gerne ud af dine egne erfaringer og oplevelser.
Jeg vil så gerne blive klogere sammen med dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar