søndag den 18. juni 2017

Brokker du dig - uden at vide det?

De fleste mennesker, jeg møder, har som udgangspunkt et positivt syn på livet. Alligevel oplever jeg, at en del af dem (mig selv inklusiv!) komme til at brokke sig - sikkert over ting de/vi slet ikke er klar over.

Jeg hørte en gang et klogt menneske sige, at vi skal være meget opmærksomme på det der kommer ud af vores mund. Faktisk skal vi starte med at være opmærksomme på den indre dialog, vi har.
Prøv at lægge mærke til, om du uden at ville det kritiserer andre, og det de gør.
Deler du irritationer over dine medmennesker med alle andre, end dem der irriterer dig?

Hvorfor egentlig? Det kommer jo ikke til at ændre noget. I stedet sender vi bare dårlig karma ud i verden.
Jeg ved godt, hvorfor jeg ikke siger det direkte til folk. Det skyldes ofte, at jeg ikke mener, at det er værd at hidse mig op over, eller at jeg synes, det er svært at sige det på en pæn måde. Derfor virker det jo fuldstændigt absurd, at jeg i stedet synes, det vil blive bedre, hvis jeg lige fortæller om det vidt og bredt.

Så derfor vil jeg lytte meget mere til mig selv. Især inden ordene komme ud af min mund. Jeg vil ikke være en brokker. Jeg vil i stedet se mine medmennesker med deres fulde potentiale og tro på, at hvis det virkeligt er vigtigt for mig at sige noget, så kan jeg sige det direkte til dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar