lørdag den 10. juni 2017

Glæden ved at lave ingenting.

Hvis du minder om mig, så kan du godt lide at være aktiv. Du har sikkert gang i et eller andet hele tiden - eller rettere sagt, du har gang i mange ting hele tiden.
Du har sikkert også læst om alle mulige forskellig ting, som kan gøre dig mere effektiv. Og selvom jeg er fortaler for, at vi byder positivt ind i samfundet og gør noget for at forbedre os selv og vores omgivelser, så kan det godt tage overhånd.

Nogle gange er det allerbedste det bedste, du kan gøre netop at gøre ingenting. Hvilket jeg har gjort det meste af dagen. Og hold da op, hvor har jeg nydt det.

Jeg har gennem det sidste mange stykke tid haft rigtig mange bolde i luften på mit arbejde. Jeg har haft travlt med mine fritidsaktiviteter - og generelt været rigtig dygtig til at sørge for at min hjerne havde travlt med alle mulige tanker.
Derfor havde jeg bestemt mig for at lave tæt på ingenting i dag. Jeg har bl.a. sovet til middag, set TV, dyrket yoga (som jeg elsker) og læst lidt. Ingen af tingene har været planlagt og har kun varet så længe, jeg gad blive ved.

I min iver for at gøre noget, som giver mening, er jeg sikker på, at dage som i dag har værdi. Jeg er overbevist om, at min krop, mine tanker og min sjæl har godt af pauser. Det er her jeg tanker op, mærker mig selv og har ro til at være sammen med mine tanker. Og det er her jeg bliver klar til at give til andre, fordi jeg også kan give til mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar