mandag den 5. juni 2017

Glædelig Grundlovsdag

5. juni. For nogle er datoen vigtig fordi det er Fars Dag. I år er det til og med 2. pinsedag. For mig er det en vigtig dag, fordi vi kan fejre vores Grundlov.

Det er ikke alle mennesker forundt at leve i et demokrati, og vi skal ikke langt tilbage i vores egen historie før de rettigheder, vi tager for givet, var ganske uopnåelige for et almindelig menneske.
Derfor synes jeg også, at vi skal bruge denne særlige dag til at tænke på de rettigheder, som egentlig burde være alle menneskers ret og mulighed i livet.
Jeg har været i den heldige situation, at modige mennesker før mig, har kæmpet for, at jeg har en masse muligheder. Netop derfor skal vi være påpasselige med at tage andres rettigheder og mulig-heder fra dem, bare fordi de har en anden baggrund end os.

Taknemmeligheden over det der blev givet os, bør vises ved at give det samme til dem, som endnu ikke har lige så meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar