tirsdag den 17. april 2018

I dag har jeg ikke udrettet noget...

Jeg har måske ikke fået udrettet så meget i dag. Det er ikke sådan, at nogen som helst ud fra vil kunne se en progression i dag - altså lige udover de mail, der er slettet fra min mailboks, fordi de bare indeholdte reklamer...

Til gengæld har jeg tænkt en masse. Talt med andre om det jeg tænkte - og har så tænkt videre.
Der er helt klart nogle ting, jeg forstår bedre nu - men ikke rigtig på nogen revolutionerende måde. Bare på en sådan måske-er-jeg-blevet-klogere-på-noget-jeg-måske-engang-kan-bruge-måde...

Og hvilken rolle indtager jeg så i et moderne effektivt præstationssamfund, når jeg nu ikke har bidraget... Er der hovedet plads til denne form for ineffektiv indre “måske-udvikling”.

Ja, det håber jeg så sandelig. Jeg håber, at vi tager os tiden til at være og vokse i eget tempo. At pauser fra præstationer og mål kan blive hyldet. Og at vi husker at rose os selv for det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar