mandag den 16. april 2018

Du er så uperfekt... på den mest skønne måde!

Vi skal tale meget mere om alt det uperfekte ved os. Uden at udstille os selv eller gør grin med det. Men jeg synes, at vi skal snakke seriøst om, det, vi selv synes, er uperfekt. Vi skal snakke så meget om det, at det bliver normalen!

Det er dog ikke så nemt, som jeg lige troede. For jeg føler mig en lille smule udstillet, når jeg fortæller om alle mine uperfekte sider. Jeg bliver faktisk en kende nervøs for at fremstå “dårligere” end alle andre mennesker. Jeg gør det dog alligevel - for jeg synes, det er endnu værre, når vi vælger at gemme det væk - og tillader at skammen tager over...for noget som næsten altid er ganske normalt og almindeligt.

Derfor har jeg fundet mig en rollemodel. Hun ved nok slet ikke, hvor stor betydning hun har for mig. Det er en god bekendt, der er total sej og modig. Hun er intelligent, vidende, empatisk og arbejdsom. Hun vil virkelig gerne gøre en forskel i verden - og knokler hårdt for at gøre det. Samtidig har hun en masse skæve sider... og uperfektheder, som hun gerne fortæller om. I hendes selskab er det simpelthen så nemt at være mig - uden at føle mig “mindre-end”. Hun er lige præcis uperfekt på den mest skønne måde. Og det vil jeg også være!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar