søndag den 29. april 2018

Balance i livet.

De fleste mennesker jeg har mødt - selv ret unge mennesker - ved at de trives bedst, når der er balance i deres liv. Og de søger den. Ofte som noget helt utopisk, der findes et eller andet magisk sted.
Men der er balance at finde alle steder - ikke mindst i vores hverdag.

Jeg er netop kommet ind i stuen efter en skøn eftermiddag i haven. Jeg elsker at tilbringe tid blandt planter, blomster og forhåbentlig snart grøntsager.
Det meste af det, jeg laver i mit arbejdsliv, kan jeg ikke se resultaterne af før om en del år. Måske først om mange år. Men i haven sker der noget hele tiden. Jeg sår et frø og snart er er blomster og bønner.
Det giver mig balance i min hverdag.

Det samme gør sig gældende i forhold til min kontakit med andre. På mit arbejde og i min fritidsinteresse har jeg en masse menneskekontakt, jeg bliver stillet mange spørgsmål og skal have ansvar for mange ting.
Når jeg har fri, nyder jeg at tilbringe tid i mit eget selskab, med min nære familie eller med meget gode venner, som kender mig så godt, at jeg fuldstændig kan være mig selv. Jeg holder af, at jeg kan stille dem spørgsmål, og vi kan reflektere sammen. Her har jeg på ingen måde ansvaret alene.
Det giver mig også balance i livet.

Jeg er sikker på, at hvis du kiggede nærmere på dine valg i livet, så vil du også kunne finde balance. Måske netop ud fra nogle af de valg, som kan virke meget modstridende. Det kan være noget af det bedste for dig.
Og hvis du ikke synes, at der overhovedet er nogen form for balance, så kan det være ret nemt at skabe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar