søndag den 15. april 2018

Hvad putter du i hovedet?

Jeg kender mange mennesker, der gerne vil leve på en bedre, klogere, mere empatisk og mere succesfuld måde end, de gør i dag. Og når jeg så taler med dem om, hvad de gør for at opnå det... ja, så gør de faktisk ikke meget andet end at håbe på det bedste.
Jeg skal ikke kunne udelukke, at den strategi vil kunne lykkes for nogle. Jeg har bare aldrig hørt om det.

I stedet mener jeg, at vi skal bruge vores tid fornuftigt, så vi kan komme nærmere det, vi ønsker. Og der, hvor jeg altid har startet, er med at fokusere på, hvad jeg putter i hovedet. Her taler jeg ikke om vores kost, selvom den også har en væsentlig betydning. Jeg taler om, hvilke informationer og inspirationer jeg tager til mig.

Lige siden jeg var ganske ung har jeg læst rigtig meget. Også selvom jeg som barn havde svært ved at lære at læse og siden hen læste meget langsomt. Jeg bestemte mig bare for, at det ikke skulle hindre mig i at hente viden fra bøgernes verden.

Jeg har læst rigtig mange bøger, der har givet mig information, som jeg på ingenmåde selv kunne have tænkte mig til. Det har været bøger, som har inspireret mig til at leve i overensstemmelse med mine drømme for mit liv. De har hjulpet mig med at finde frem til min mission - og de har givet mig viden til at kunne skabe visioner udfra den.
Nå jeg har kastet mig over skønlitteraturen, så har jeg mest læst romaner, der handlede om menneskers udvikling. Ikke noget med død og ødelæggelse! For jeg ønsker ikke at fylde mit indre med makabre universer.

Indenfor de sidste ca. 10 år er den videnstilgang også blevet supplereret med videoer og lyd. Jeg bruger bl.a. YouTube til at finde inspirerende ord fra (i min verden) kloge mennesker, der har noget på hjertet. Hver morgen når jeg gør mig klar til en ny dag, lytter jeg til ord, der kan rykke mig og min verden.
Og når jeg kører i bilen fx på vej til arbejde, så lytter jeg til ord, der kan gøre en forskel fremfor reklamer og radioprogrammer, der enten gør grin med andre eller har fokus på alt det, er er galt i verden.

Hvis vi for alvor vil noget andet eller mere med vores liv, så må vi putte ny viden i vores hoveder. Og hvis vi oprigtigt vil give tilbage til omverden på en positiv, kærlig og empatisk måde, så skal den viden, vi tillader at putte ind stemme overens med den viden, vi ønsker, der skal komme ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar