tirsdag den 27. februar 2018

Kritikløshed...

I morges da jeg kørte på arbejde udfoldede den smukke danske vinternatur sig for øjnene af mig. Blå himmel og solskin der ramte de sneklædte marker. Et syn som fyldte mit indre med gode følelser.

Men det var jo bidende koldt... er der måske nogen, som ville sige for at afbryde min romantiske og til dels naive tilgang til denne februardag.
Eksemplet er måske meget forenklet, men du kender det sikkert... En situation, en ting eller et menneske beskrives til positivitetens ganske klare lys, så er der nogle (måske dig selv), som lige har behov for at give os alle et realitetstjek og hive os tilbage til en hverdagsagtig gråhed. Men hvorfor egentlig?

Det er ikke sådan, at jeg synes, at vi skal rende rundt og benægte de fakta, som også er en del af livet. Jeg tænker bare, at det ville fremme glæden og håbet, hvis vi dyrkede kritikløsheden mere.

Hvordan ville din verden ser ud i morgen, hvis du bestemte dig for ikke at kritisere... dig selv, dine nærmeste, dine kolleger, din chef, dine omgivelser?.. Hvordan ville du kunne blomstre i den verden?
Uanset hvad du svarer - så synes jeg, at du fortjener at prøve det af! 😃

Ingen kommentarer:

Send en kommentar