fredag den 9. februar 2018

Have fun!

Hvornår har du sidst givet dig selv lov til at have det sjovt?

Det lyder måske som et dumt spørgsmål - især fordi de fleste af os tænker, at det er jo ikke noget, vi skal have lov til...
Desværre har jeg i hvert fald oplevet, at jeg - når jeg har for travlt - nærmest glemmer, at jeg ELSKER at have det sjovt... at grine også gerne til tårnene triller.
Det sker bl.a. fordi, at de ting, der får mig til at grine, bliver sparet væk i det time- og minutregnskab, jeg så tager i brug for forhåbenligt at nå det hele. Til trods for at jeg godt ved, at det jo ikke kommer til at ske. Altså at nå det hele.
Så er det at tiden til sjove bøger, til spændende samtaler med skæve mennesker og til mine egne tanker med al den underholdning, de også giver mig, ikke bliver priorieret.

Jeg tror, at de fleste voksne mennesker kender til følelsen. Lige så godt som vi kender til følelsen af det forløsende i latteren og i at have det sjovt.
Sammen kunne vi sikkert komme med en million gode undskyldninger og forklaringer på, hvorfor det er sådan... I stedet for at lægge vores energi til at lave sådan en lang og kedelig liste, skal vi heller dykke ned i, hvad det er, der får os til at grine og have det sjovt.

Så hvad skal der til for, at du har det sjovt? Skal du lege noget mere med ungerne? Skal du invitere vennerne over til en gang bordfodbold - eller noget helt tredie? Uanset hvad - så gør noget mere af det.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar