søndag den 11. februar 2018

Et kedeligt liv.

Gad vide hvor meget vi tænkte over, hvorvidt vores liv var interessante for andre eller ej, før de sociale mediers indtog i vores liv?

Før kunne jeg fx godt i en samtale med andre, eller når jeg så en film, ønske, at der skete flere og mere spændende ting i mit liv. Men det skyldtes i høj grad noget inden i mig - og ikke noget, der dukkede frem pga. en lyst eller trang til at imponere andre. Og når jeg tog billeder af mine oplevelser, var til for at huske dem i årene fremad, ikke for, at mere eller mindre fremmede mennesker skulle synes noget om dem.

Sådan er det jo ikke helt mere. Selvom mange ikke deler billeder og opdateringer fra alt det de oplever, så er det svært ikke at føle, at vores liv er mere kedelig end vores omgivelsers.
Men måske er det slet ikke så skidt endda, for kedelig betyder bl.a. ude af stand til at underholde andre. 

Og jeg har ikke lyst til at have et liv, som skal bruges til underholdning for andre end mine nærmeste. Jeg vil leve et liv, der giver mening for mig - og det indeholder bl.a. en masse ikke-inspirerede hverdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar