onsdag den 14. februar 2018

Be my Valentine.

Valentinsdag... nogle elsker den (nok mest dem med kærester) og nogle hader den (nok mest dem uden 😉).
Til trods for at mit liv er fyldt med kærlighed, har jeg ikke været særligt begejstret for dagen, men i år er det anderledes. Jeg har nemlig bestemt mig for, at jeg skal være min egen Valentine.

For jeg synes, at vi skal huske at elske os selv. Ligesom når vi er nyforelsket og kun ser alle de gode sider af vores udvalgte. Deres udseende, deres væremåde, deres interesser... Selv småirriterende ting bliver charmerende gennem forelskelsens briller.
Tænk sig hvis vi omfavnede os selv og vores uperfekte særheder med samme varme og kærlighed! Og er det for meget at gøre hver eneste dag - så bare denne ene dag om året. En dag dedikeret til selvkærlighed på højeste plan.

Det skal ikke bare være en dag, hvor vi bevidst ikke kritisere os selv. Det skal være en dag, hvor vi bevidst elsker os selv. Finder det smukke i vores udseende med alt det unikke det indebærer. Finder det smukke i vores måde at gøre ting eller håndtere situationer, gerne med fokus på alle de gode ting vi bringer med os til andre. Og finder det smukke i de interesser vi har, måske dykke ned i noget vi ikke bruger så meget tid på i hverdagen, men som gennem vores forelskelsesbriller bliver nyt og spændende.

Så find tid til dig selv i dag - og tillad dig at blive forelsket i dig selv ❤️ - måske for første gang...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar