lørdag den 16. september 2017

Jeg tror på kærligheden.

Jeg tror fuld og fast på kærligheden! Jeg har oplevet den så mange gange i alle mulige afskygninger og alle mulige steder.

Da jeg var yngre, var jeg ikke så sikker på, at kærligheden var tilstede - og slet ikke sikker på, at jeg ville mærke den. I dag ved jeg, at det var fordi, jeg ikke så den, selvom den var alle steder i mit liv.
For da jeg endelig fik øjnene op for kærligheden, blev det så soleklart, at kærligheden havde mange udtryksformer.

Jeg møder kærligheden i smil, i tilberedning af livretter, i opmuntrende ord, i gaver, i hjælpsomhed,  i skulderklap, i lyttende venner og i empati. Kærligheden finder små revner i selv de  dårligste dage, hvor dens lys kan skinne igennem. Kærligheden er ikke en fast størrelse, men flydende og varm, så den kan fylde os med glæde og håb.
Jo mere vi selv øser ud af kærlighed til andre, jo mere tydelig bliver den i vores eget liv.

Hvis du tvivler på kærligheden, må du gå på opdagelse efter selv de mindste tegn på den - så vil du opdage, at den er allevegne altid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar