søndag den 10. september 2017

Den lille forskel.

Orkanen Irma raser, Sydeuropa nærmest kogte sommeren igennem, mens vi i lille Danmark har fået mere end nok af regn. Alle taler om klimaforandringer, og uanset hvad du eller jeg tror, er der noget som skal forandres.

Personligt får jeg i det ene øjeblik lyst til at hele verden skal ændre adfærd med det samme... mens jeg i de næste bliver helt opgivende overfor det store arbejde, der ligger i at ændre verdenen.

Men jeg behøver slet ikke at bære det ansvar. Jeg behøver bare at gøre en lille forskel....
Som at sige nej tak til plastikposer, vælge økologisk (og købe mindre), slukke for stand-by funktionerne osv.
På sammen måde kan vores smil og venlige ord ændrer glæden i verden. Vores hjælpsomhed og venlighed kan give inspiration til andre.

Vi må endelig ikke tro at forandringer er et uoverskueligt job. De små forskelle gør nemlig en kæmpe forskel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar